Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 18:48:52 MET

Krzysztof Oledzki pisze:

> Nie będą. 587 to nie jest zwykłe smtp, bez autha nic nie działasz, nawet nie dostarczysz
> maili do lokalnych userów.

i tutaj jest pies pogrzebany (trochę). Mam usługi hostingowe oparte na
cPanelu. Kilka serwerów. Można tam odpalić exima na porcie 587 ale nie
jest to to co powinno być czyli smtp-submission ale kopia zwykłego smtp,
który może przyjmować pocztę bez autoryzacji.

Problem jest taki, że amerykanie nie widzą problemu i moje tickety
dotyczące uruchomienia portu 587 jako submission skwitowali - że jak
chcę takie "niestandardowe" ustawienie, to sobie mogę sam wyrzeźbić
ACLki. Inna sprawa, że w Eximie nie ma wprost w manuala info jak to
odpalić ...

Podejrzewam, że w wielu systemach hostingowych typu DirectAdmin czy
Plesk również nie ma takich opcji. Zatem tylko część serwerów będzie
miało poprawnie zaimplementowany port 587. A część zrobi faktycznie
dziurę przez przerzucenie przyjmowania zwykłego ruchu smtp na port 587
co wykorzystają wirusy :)
no chyba, że (oby), wirusy piszą przypadkiem amerykanie, którzy też nie
zauważą problemu i oleją temat portu 587 i będą słać dalej na 25 ...

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7