Re: OPERATORZY mali mniejsi i więksi - PISZCIE

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 16:19:38 MET

Wojciech Puchar pisze:

BGP blackholing nie jest dobrym pomysłem.

> To wtedy właściciel serwera albo tą "lewą" strone da na inne IP albo wywali.
> Przecież zostanie poinformowany że jest blokowany i dlaczego, jak nie przez
> UKE to przez userów.

tak - masz hosting ? Ja mam i na jednym IP jest czasami wiele serwerów
wirtualnych. Inaczej się nie da w dobie taniejącego hostingu. Blokada
jednego IP utrąci kilkudziesięciu innych/kilkuset klientów na tym IP.

Zadaniem jest blokada "tego złego" a nie robienie problemu providerowi,
u którego ten "zły" postanowił kupić hosting. Wyobrażasz sobie teraz
procedurę odblokowania (wyczyszczenia) IP z listy UKE, gdy "zły" nadal
ma stronę na tym serwerze. No chyba, że nagle zrobisz demolkę i
przeniesiesz np. 100 klientów z trefnego IP na inny IP ? Już widzę miny
legalnych klientów ...

Poza tym w Ustawie jest mowa o blokadzie stron a nie blokadzie IP lub
serwerów.

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7