Dnia 26.09.2009 Paweł Rohde <pawel@nospam.rohde.pl> napisał/a:
>> Ale mnie nie interesuje prędkość serwisu w australii. Ja oczekuje tylko,
>> że moje połączenie jako klienta końcowego po przejściu przez ISP u
>> którego wykupiłem łącze ma na wyjściu taką samą przepustowość jaką
>> kupiłem tj. ISP nie robi mnie w konia, że sprzedaje mi jedno, a mam
>> zupełnie co innego.
>
> Takie coś dla klienta nazywa się łączem symetrycznym z gwarantowanym
> pasmem w SLA i istnieje coś takiego w biznesie. Jednak cena jest inna
> niż łącza "domowego".
Jak kupuje łącze symetryczne, to oczekuje łącza symetrycznego. W wypadku
połączenia domowego łącze symetryczne nie jest mi do niczego potrzebne.
>> Czyli jeżeli na przykładzie mojego operatora. Jest on klietem TASK-u,
>> więc dla mnie miarodajnym testem czy jest ok, to sprawdzenie czy z
>> ftp.task.gda.pl uzyskuje 80-100% wykupionego pasma, a nie np. 10%. Bo
>> skoro po drodze jest router brzegowy mojego operatora, oraz
>> jrb-jra.10ge.task.gda.pl, wątpie żeby moje kilka mbit były problemem.
>
>
> oj oprócz "kabelka" między tobą a ftp.task.gda.pl może być milion
> różnych rzeczy po drodze. Od twojego routera, który może cię shapować
> np. do 3Mbit po wifi w "B", po przez QoS u twojego operatora, który ruch
> ftp może trochę degradować, aż po serwer ftp który może nakładać limity
> na sesje ftp, adresy ip itp.
Nie ma miliona rzeczy po drodze. Skoro dostawca robi "coś" z moim
ruchem, o czym nie raczył mnie poinformować w umowie, przez co
specjalnie obniża parametry mojego łącza to mnie oszukuje.
> Pragnę ci pokazać, że wykupione łącze xx Mbit może nawet jednego dnia z
> przyczyn nie do końca zależnych od TwojegoOperatora chodzić inaczej.
>
> A jeśli przyjmiesz to rozumowanie, to łatwiej będzie ci znieść fakt, że
> oprócz powyższego jest to łącze "tanie" bez gwarancji pasma w paśmie
> wyjściowym TwojegoOperatora.
To, że coś jest "tanie" nie znaczy, że można oszukiwać klienta. Bo takie
rozumowanie prowadzi do sytuacji gdzie klientowi sprzedaje się kota w
worku i można go dowolnie oszukiwać. Ja tylko oczekuje w przypadku
podpisania umowy o pełnej jasności jaką usługę mi sprzedaje dostawca
internetu i do czego się zobowiązuje. Tak samo jak ja zobowiązuje się
postępować zgodnie z podpisaną umową.
-- Pozdrawiam, Łukasz JagiełłoReceived on Sat Sep 26 19:30:04 2009
To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 26 Sep 2009 - 19:40:01 MET DST