Re: Burza + radiolinia STM1 z Netii = problemy

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Tue 30 Jun 2009 - 08:26:34 MET DST

> Tak... Tylko że 99,9% dostępności pozwala tej radiolinii zrywać się na
> ok 30 sekund 2 razy w tygodniu i mniej więcej to ma miejsce ostatnio (z
> powodu burz).
>
> Masz jakieś doświadczenie ze zgłaszaniem takich reklamacji dużemu
> operatorowi pokroju Netia?

1. ostatnie burze i deszcze sa naprawde uciazliwe. Bardzo intensywne i mocno
utrudniajace zycie.

2. poprawne konstrukcje, poprawne wizowanie, poziom sygnalu ponad miare z
zapasem czasami nie pozwala na utrzymanie transmisji ze wzgledu na
ograniczone mozliwosci gdy masz tone wody pomiedzy jednym radiem a drugim

3. dostepnosc dla radia 99,9% jest bardzo dobra i to wlasnie oznacza
zrywanie gdy jest taki intensywny deszcz.

4. ja bym zaczal od sprawdzenia jakie masz radio (jaki poziom sygnalu i
szumu), jak radio sprawdzali spece od ericssona to na 1000% wylaczone jest
ATPC (bo oni twierdza, ze zle dziala a terenie zurbanizowanym). Sprawdz ile
jeszcze masz zapasu mocy nadawania.

5. nie wiem jaki masz model, bo stm-1 mozna zestawic za pomoca paru modeli.
Zakladam, ze HC. Zarzadzanie ma strasznie z dupy i pod tym wzgledem jest
mala kicha. Wez voltomierz, podejrz do RAU, odkrec koreczek "aligment" i
zmierz napiecie".

6. jezeli poziom sygnalu masz nie nizszy niz w mojej ocenie
(doswiadczalnej) -48dB to jest OK. Producent dopuszcza jeszcze nizszy do
dzialania. Jezeli jeszcze masz zapas mocy nadawania to wlaczasz ATPC i masz
wieksza dostepnosc zakladajac, ze nie zacznie to fiksowac.

7. jaki dystans? Jakie anteny ?

Icek