Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Lemat <#_at_lemat.priv.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 12:15:31 MET DST

Rafal Jankowski wrote:

> R贸偶nica mi臋dzy przypadkiem opisanym przez Michoo a przypadkiem n-k jest
> jedynie taka jak mi臋dzy DOS a DDOS.

Bzdura. Jest r贸偶nica pomi臋dzy wieloma u偶ytkownikami przynosz膮cymi zyski z
reklam a jednym robotem przynosz膮cym straty w postaci odej艣cia wcze艣niej
wspomnianych u偶ytkownik贸w z powodu "wolno dzia艂aj膮cego serwisu". A razem z
u偶ytkownikami odchodz膮 reklamodawcy.

> To jakie kryterium powinien stosowa膰 "dzia艂 abuse@" decyduj膮c czy dosz艂o
> do nadu偶ycia czy nie?

Chcesz tak膮 zero/jedynkow膮 wyk艂adni臋? Prosz臋 poczytaj najpierw:
http://strangeplaces.net/weirdthings/publicpool.html

Na pocz膮tku w膮tku jest mowa o 80MB logu. Z moich log贸w przek艂ada si臋 to na
256k request贸w dziennie. Dla por贸wnania moj膮 prywatn膮 stron臋 googlebot
odwiedza 100 razy dziennie.

Na moim 艂膮czu by to by艂 skuteczny atak DOS wi臋c dane abuse@ mia艂oby do
wyboru: albo ruszy膰 4 litery teraz, albo ci膮ga膰 si臋 po s膮dach w charakterze
艣wiadka. Kt贸r膮 opcj臋 by艣 wola艂 - podnie艣膰 s艂uchawk臋 i zadzwoni膰 do usera czy
je藕dzi膰 na rozprawy 500km do Zapi藕dziewa Dolnego?

--
Pozdrawiam
Lemat