Koniec tanich PI/AS?

Autor: Olek <airen_at_NOopSPAM.pl>
Data: Sat 28 Mar 2009 - 21:13:19 MET

Witajcie.

Posiadam ASa i kilka klas PI zdobytych w przeciagu kilku ostatnich lat.
Poniewaz moja siec sie rozrasta, potrzebne sa nowe adresy. Do tej pory
zglaszalem sie do opiekuna handlowego, ktory wystawial zleconko i odpowiedni
dzial mojego LIRa kontaktowal sie z RIPE w sprawie nowych adresow dla mnie.
Niestety na ostatnim spotkaniu z handlarzem dowiedzialem sie, ze beda mnie
kasowac za klasy, o ktore bede wnioskowal za ich pomoca.

Wymieklem po tym jak dowiedzialem sie od niego, jakie sa stawki zyczy sobie
RIPE od firm, ktore beda wystepowaly o adresy z pominieciem LIRa.
2k? wpisowego i 1,5k? abonamentu.

Za to co do tej pory dostawalem za darmo, handlarz zazyczyl sobie kwoty,
ktora jest ulamkiem tego, co bierze RIPE, ale i tak dla mojej firmy jest to
duzy wydatek.
Malo tego, bedzie to oplata abonamentowa, uiszczana co rok.

Czy handlarz probuje mnie orznac? Jak to wyglada u Was?

--
Olek