Re: Koniec tanich PI/AS?

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_usun-to.leon.pl>
Data: Sun 29 Mar 2009 - 00:04:29 MET

Olek wrote:
> Witajcie.
>
> Posiadam ASa i kilka klas PI zdobytych w przeciagu kilku ostatnich lat.
> Poniewaz moja siec sie rozrasta, potrzebne sa nowe adresy. Do tej pory
> zglaszalem sie do opiekuna handlowego, ktory wystawial zleconko i odpowiedni
> dzial mojego LIRa kontaktowal sie z RIPE w sprawie nowych adresow dla mnie.
> Niestety na ostatnim spotkaniu z handlarzem dowiedzialem sie, ze beda mnie
> kasowac za klasy, o ktore bede wnioskowal za ich pomoca.
>
> Wymieklem po tym jak dowiedzialem sie od niego, jakie sa stawki zyczy sobie
> [...]

Euro kolego, normalne opłaty za bycie LIRem extra small.
Zresztą RIPE tego nie ukrywa że to te same koszty bo wolą mieć LIRów.

Problemem była właśnie europa środkowo-wschodnia, gdzie było najwięcej
PI (darmowych) a mało LIRów (bo drogie). To zmienili zasady.

Przykro mi, ale świat się zmienia...

Marcin