Re: Koniec tanich PI/AS?

Autor: Ślązak <slazak_at_kebab.org.pl>
Data: Sun 29 Mar 2009 - 18:30:32 MET DST

Użyszkodnik Olek napisał:

> Wymieklem po tym jak dowiedzialem sie od niego, jakie sa stawki zyczy
> sobie RIPE od firm, ktore beda wystepowaly o adresy z pominieciem LIRa.
> 2k? wpisowego i 1,5k? abonamentu.
>
> Za to co do tej pory dostawalem za darmo, handlarz zazyczyl sobie kwoty,
> ktora jest ulamkiem tego, co bierze RIPE, ale i tak dla mojej firmy jest
> to duzy wydatek.
> Malo tego, bedzie to oplata abonamentowa, uiszczana co rok.
>
> Czy handlarz probuje mnie orznac? Jak to wyglada u Was?

Wszystko jest w porządku. Co do ułamka kwoty - zapytaj, jak on to wylicza.
Bo ja robię to tak: biorę sumę punktów z wszystkich alokacji i dzielę przez
nią koszt roczny bycia określonego rozmiaru LIRem. Wychodzi mi jakaś tam
kwota per punkt, z której wyliczam Ci Twój kawałek. Innymi słowy - jeśli
przydział ASN + /22 PI 'kosztuje' w tym roku OIDP 63 pkt, a mnie punkt
kosztuje np. 4 EUR, to Ciebie powinienem skasować 252 EUR abonamentu za taką
alokację. Dla porówania - alokacja /22 PA 'kosztuje' tylko 8,5 pkt.

--
Ślązak