Re: Wie ktoś co się dzieje między AC-X i PLIX ?

Autor: robert jakub <robert_at_radiomaryja.org.pl>
Data: Tue 03 Mar 2009 - 09:18:59 MET

On Tue, 3 Mar 2009 06:32:50 +0100, Michal wrote:

> Czy np 200% obecnej ilosci prefiksow to jest limit niedorzeczny, czy
> "dorzeczny"?

export: to AS24748 212.91.2.1 at 195.182.218.100 announce AS-PLIX

  proste rozwiniecie da co najmniej 30 000 prefiksow.

  ustawienie limitu ilosci prefiksow na 30k - moze tez byc problematyczne -
  co jezeli (moje ulubione what if) jakas siec sie nowa podepnie i rozglosi
  znow troche prefiksow? no, ale to jest bardzo grozny protokol ((-;

> Mysle, ze warto by znac tez wersje drugiej strony, nie tylko
> rycerzanabialymkoniu PLIXa.

  prosze o zapoznanie sie z dokumentem/prezentacja z ostatniego PLNOG:

http://proidea.maszyna.pl/PLNOG09/plix_acx_plnog.pdf

  obecna infrastruktura moze powodowac stworzenie blackhole, o ile router
  posredniczacy (gateway) nie bedzie znal gdzie pchac ruch. Taka sytuacja
  sie zdarzyla kolejny raz w piatek. nie zaglebiajac sie w szczegolach,
  gateway ACX polozyl sesje o 4 rano i sesja juz nie wstala do 9 rano.
  (kiedy to port zostal polozony). Router po stronie PLIX usilnie probowal
  nawiazac sesje, lecz za kazdym razem dostawal notyfikacja po glowie.

  infrastruktura ktora zostala zbudowana, wymaga dosc specyficznego,
  profesjonalnego podejscia po obu stronach, aby byla stabilna i nie
  zagrazala stabilnosci polskiego (i juz nie tylko) internetu.

> Mysle, ze o to nalezy zapytac kogos z PLIXa.

  proste rozwiniecie macra to 30k prefiksow... Bardzo Grozny Protokol ma
  to do siebie, ze czasem mozna nie rozglaszac wszystkiego co mozna,
  aby sterowac wysyceniem danego linku...

  jednakze: 18k (wspomniane w ktoryms z poprzednich postow) < 30k (rozwiniecie
            makra)

  teoretycznie, PLIX ma potencjal na +- 40k prefiksow. praktycznie w chwili
  obecnej jest to 8k.

-j.