Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Thu 26 Feb 2009 - 19:27:45 MET

aj tam od razu szuka jelenia. przecież wiadomo że skoro chce mieć
tanio to będzie musiał sporo zrobić sam i zakładam że jest na to
przygotowany, zresztą nie widzę innej możliwości

ja osobiście się szykuje do takiego odbioru, i technik z tej sieci był
lekko zdziwiony, że wizja lokalna była naprawde formalnością (był
przygotowany na biegalnie z lornetką), bo mnie interesowało czy będzie
którędy przecisnąć mój kabel z dachu do miejsca, gdzie się kończy ich
światełko

>I to mnie wlasnie wkurza u niektorych. Dac wszystko, najlepiej za darmo a i
>tak beda narzekac, ze za wolno.

przesadzasz

wiesz, to zalezy co masz miec w cenie. Albo "zamontowanie i uruchomienie
radia w relacji X/Y o parametrach" vs "Zaprojektowanie, zamontowanie,
uruchomienie, sprawdzenie radia w relacji X/Y o parametrach oraz serwis o
parametrach XXX" to musi sie to roznic cena.

Nikt nie zestawi lacza dajac do tego dobry serwis za takie pieniadze. ;)

Rozumiem, ze ktos moze wszystko sam. To tez jest opcja. Taka prosta
kalkulacja:
- koszty instalacyjne (bo tu zawsze klient chce 1 zloty)
- amortyzacja sprzetu
- ubezpieczenie/ryzyko kradziezowe
- serwis okresowy
- awarie / serwis nagly
- sygnal
- zarobek dystrybutora sygnalu

I sadzisz, ze dla linku na 10km 4/4Mb/s da sie wszystko schowac w 400
zlotych ??

[reklama]
sam robie tego typu instalacje i cena bazowa to 500-600 zlotych z serwisem w
ciagu 12 godzin od zgloszenia na urzadzeniach w wolnym pasmie. Za takie
pieniadze da sie zrealizowac dobra usluge z transmisja po miescie, jakims
dachem, zasilaniem z UPSem. Jak klient ma dachy, prad, sererownie to da sie
to zrobic za troche mniej. Tak czy owak 400 zeta za 4/4Mb/s na takim
dystansie to nieoplacalny biznes.
[/reklama]

Icek