Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Thu 26 Feb 2009 - 23:04:09 MET

On Thu, 26 Feb 2009 19:27:45 +0100, "Icek" <icek@do.pl> wrote:

>wiesz, to zalezy co masz miec w cenie.

internet w switchu do którego dochodzi śwoatło tamtego operatora, w
miare stabilne zasilanie i warunki na bezkłopotliwe zamontowanie
gratów, umożliwiających przesłanie go w wolnym paśmie do mojej sieci
bez "ułatwień" w stylu "opłata antenowa, studium nośności masztu który
stoi sobie bez anten, na którym chcę powiesić mikrotika"

tak jak w tej starej reklamie o pralce, ja chce tylko Internet, reszte
to ja już sobie poradze, w końcu jestem operatorem a nie osiedlówką
dzielącą neostrade tp na ziomków

>Albo "zamontowanie i uruchomienie
>radia w relacji X/Y o parametrach" vs "Zaprojektowanie, zamontowanie,
>uruchomienie, sprawdzenie radia w relacji X/Y o parametrach oraz serwis o
>parametrach XXX" to musi sie to roznic cena.

odpuść sobie te usługi, przecież wiadomo że Kolegi na nie nie stać

inna sprawa że gdyby chciał to by już się, chociażby do mnie, odezwał
to bym coś pokminił w jego okolicy, zwłaszcza że znam tam pare sieci i
paru ludzi z branży

>Nikt nie zestawi lacza dajac do tego dobry serwis za takie pieniadze. ;)

zlecam to ja wymiane oleju w moim samochodzie, serwisem łacza to ja
zajme się sam

>Rozumiem, ze ktos moze wszystko sam.

nie wszystko, przykładowy wyjątek wymieniłem powyżej

> To tez jest opcja. Taka prosta
>kalkulacja:
>- koszty instalacyjne (bo tu zawsze klient chce 1 zloty)

nie zawsze, bierzemy z kolesiem na spółke łacze, i nie boimy sie wydać
na wysoką opłate instalacyjną, z której pójdą pieniądze na zakup
modułu DWDM na transmisje gigabitową. wiemy, że dzięki temu nie
będziemy musieli się wiązać w lojalki w czasach, kiedy być może za pół
roku będę mógł mieć FE do LIMa czy do PIXa za 250zł netto

>- amortyzacja sprzetu

mój sprzęt

>- ubezpieczenie/ryzyko kradziezowe

u Was aż tak kradną ?

>- serwis okresowy

we własnym zakresie

>- awarie / serwis nagly

jak wyżej

>I sadzisz, ze dla linku na 10km 4/4Mb/s da sie wszystko schowac w 400
>zlotych ??

a kto tu mówi o chowaniu tego wszystkiego w 400 ?

przy tym wolumenie i tej cenie to cały koszt odbioru spływa na
odbierającego i należy się z tym liczyć

>[reklama]
>sam robie tego typu instalacje i cena bazowa to 500-600 zlotych z serwisem w
>ciagu 12 godzin od zgloszenia na urzadzeniach w wolnym pasmie.

przecież wiadomo, że na taki wolumen korzystanie z niewolnego pasma
jest kosztowne