Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Thu 08 Jan 2009 - 03:28:28 MET

Andrzej Karpinski <karpio@jak.zechcesz.to.znajdziesz> writes:

> Swiat bylby idealny, gdybys mial racje.

Przeceniasz mnie z cala pewnoscia.

Rozejrzyj sie - swiat nie jest idealny :-)

> Niestety ilestamset tysiecy
> Jasiow nie ma nawet pojecia, ze rozsyla spam i w jaki sposob. I
> obawiam sie, ze to sie nie zmieni, a nawet smiem twierdzic, ze bedzie
> gorzej.

Ale to jest ich problem, a nie wszystkich oprocz nich. Takie zycie,
kazdy czasem musi zrobic za frajera.

> Zaloz sobie, ze przecietny Jas ma 14 lat, ojciec mu kupil komputer w
> Mediamarkt, kupil zstaw instalacyjny Neo w tym samym miejscu, zdrapal
> zdrapke czy co tam sie teraz zdrapuje, 2 dni pozniej mial laptopa z
> Internetem w domu. Zgadnij jaka jest wiedza Jasia na temat
> antywirusow, trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos
> nainstalowal, bo mu sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki
> pod nieobecnosc ojca :P

No i powinien sie troche zdziwic, a potem moze doksztalcic, gdy TPSA
albo inny operator by go po chwili wycial, przy pierwszym dostepie do
czegokolwiek na porcie 80 wyswietlajac mu piekna strone WWW z tym,
jaki to Internet jest zly i jak mozna z tym zyc.

> Podobnych przypadkow prosze sobie wymyslec kilkaset tysiecy, to stanie
> sie jasne dlaczego TP jest w czolowce spamerow, oraz z jakiego powodu
> postanowiono cos z tym zrobic.

Alez ja nie mam co do tego watpliwosci. Problem jest tylko z tym
"cos".

> Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i
> w serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na
> liste.

Przeciez ja nie krzycze, tylko juz kilka razy przynajmniej napisalem :-)
Trzeba blokowac boty. Nie Jasiow, bo to nie oni rozsylaja spam, i nie
serwery czegokolwiek, bo to takze nie one, tylko boty. BTW: tylko
Jasiowie sa w stanie zlikwidowac boty w swoich komputerach.

Moze jakas kolorowa karteczka wraz z faktura (dla wszystkich klientow,
nie tylko tych zarazonych) takze pomoglaby w tym problemie? To taka
prosta, nieinwazyjna metoda.

I bardzo powaznie zastanowilbym sie nad wycieciem wychodzacych SMTP
(na DSLAMach czy gdzie TPSA wycina inne porty). Tu tez pewnie jakies
informacje na karteczce z faktura by sie przydaly, oraz omowienie
problemu z wlascicielami serwerow z kontami pocztowymi dla neostrad
itp, ktore jeszcze nie uzywaja portu 587 (dodanie tej uslugi jest
zwykle ekstremalnie proste).

--
Krzysztof Halasa