Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Łukasz Bromirski <welcome_at_to.hell>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 20:26:57 MET

On 2009-01-06 20:00, slawek22 wrote:

> Tak jestem pewien bo wierzę w wymiar sprawiedliwości a nie jakąś
> cenzurę i samowolną wycinkę wprowadzaną pokątnie wtedy kiedy nikt nie
> patrzy. Jeśli sprawa jest "gruba" to tak się ją powinno załatwić,
> jeśli policja nie jest zainteresowana takimi sprawami - widocznie nie
> są warte zainteresowania. Gdyby każdy tak sobie na własną rękę
> "wymierzał sprawiedliwość" to cofnęlibyśmy się do średniowiecza.

Policja nie zajmuje się (z reguły, bo AFAIK bywają wyjątki) takimi
rzeczami, bo po pierwsze nie ma do tego ludzi (garstkę skupionych
bardziej na pedofilach/etc niż DDoSach), po drugie nie ma (AFAIK)
żadnej prawnej wykładni co to jest za atak 'odcięcie od Internetu'
(przez DDoS, robaka, spam, cokolwiek).

To nadal są rzeczy 'trochę mgliste i jakby takie nieokreślone' jak
to ładnie ktoś kiedyś powiedział (nawiasem mówiąc, przedstawiciel
Policji), które nie uderzają obywatela tak jak zaczajony w klatce
bandyta z gazrurką, ale mimo to - wpływają na świat i naszą
codzienność.

Jak nie będziesz mógł wypłacić pieniędzy z bankomatu, lub banku,
pójdziesz na Policje, czy raczej do ludzi od bezpieczeństwa sieciowego?
W Polsce takich incydentów było już parę, parę firm zostało ładnie
i 'przykładowo' przyduszonych DDoSem który trwał parę dni (do paru
tygodni) - i Policja rozkłada ręce.

Więc operatorzy - w trosce o swoich klientów i o siebie muszą radzić
sobie tak, jak mogą - takimi narzędziami, jakie mają.

Taką mamy elektroniczną rzeczywistość, a nie troszkę wydumaną
idealistyczną bajkę w której są źli (oni wszyscy tamci) i dobrzy
(czyli ja).

Tak BTW, proponuje przeczytać [1] (przepraszam za autoreklamę) i
trochę spróbować rozszerzyć horyzonty 'co by było gdyby'. Na świecie
już atakuje się operatorów GSM mających 'jedną nóżkę w sieci IP'
uniemożliwiając bądź przechwytując rozmowy komórkowe. Już atakuje
się banki, gazety, portale, całe firmy. Bezpieczeństwo sieci IP wymaga
całkiem nowego podejścia - pan posterunkowy (z całym szacunkiem dla
niego) to na razie nie jest najlepszy kontakt w tego typu sprawach.

[1].http://www.networld.pl/news/145744_1/Obrona.przed.atakami.Distributed.Denial.of.Service.najlepsze.praktyki.html

--
"Don't expect me to cry for all the     |               Łukasz Bromirski
  reasons you had to die" -- Kurt Cobain |    http://lukasz.bromirski.net