Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Lukasz Trabinski <lukasz_at_trabinski.nospam.net>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 13:23:19 MET

In pl.internet.polip bofh@nano.pl <bofh@nano.pl> wrote:

> Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W dłuższym czasie
> okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami, które korzystają z
> konta pocztowego usera.

Chyba nie rozróżniacie w czym rzecz. Właściele botnetów, nie używają ich
tylko i włącznie do rozsyłania spamu/wirusów, nie rozumiem czemu.
Przykładowe wycięcie portu 25 na stacjach end-userów, nie rozwiąże innych
problemów jak flood syn+ack+fin/tcp, flood udp, czy icmp. Wycięcie kontrolera
botnetu, poniekąd ten problem rozwiązuje.

--
ŁT