Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 11:53:59 MET

Michal napisał(a):

> Imho lepszy bylby mail podany w panelu neo/dsl. Nie kazdy ma telefon, bo
> przeciez jak placisz 36,60zl za utrzymanie linii to jak sie do ciebie
> dodzwonia? Na komorke? Za drogo. I tez nie musisz jej miec.
>
> A co do 25tcp. Dla neo to faktycznie powinno byc blokowane.

Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W dłuższym czasie
okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami, które korzystają z
konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto spam.
Kontrolery botnetów mogą być przeniesione gdziekolwiek. Spamu i syfu będzie tyle samo, tyle, że
odpadnÄ… amatorzy z tej zabawy.
Jedyne wyjście to cięcie klientów z zarażonymi komputerami. Już kilka razy słyszałem, na informację,
że masz wirusa i wysyłasz spam, a co mnie to obchodzi, przecież mi działa. Dopóki userzy nie zaczną
dbać o swoje komputery to się nie skończy i zabawy z firewallami są tylko półśrodkami doraźnymi.
Oczywiście prościej dopisać na firewallu regułkę tnącą port niż walczyć z userami, tylko ile tych
regułek można dopisać? Jak user będzie miał odcięty na tydzień net to szybko nauczy się instalować
poprawki do systemu, korzystać z antywirusa.

wer