Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Jaroslaw Berezowski <prezydent_at_gov.pl>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 13:11:41 MET

Dnia Tue, 06 Jan 2009 11:53:59 +0100, bofh@nano.pl napisał(a):

> Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W dłuższym czasie
> okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami, które korzystają z
> konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto
> spam.
Oczywiscie masz racje, po zablokowaniu wyjscia bezposrednio do MXow
spamerzy nie beda mieli wyjscia jak krasc tozsamosci i ustawienia
serwerow poczty wychadzacej, jednak jakosciowo to inny mechanizm, znacznie
latwiejszy do kontroli. Ten spam przejdzie przez serwer submisji dostawcy i
tam moze byc przeanalizowany i przyciety.

Z ciekawostek zamiast/oprocz ciecia 25/tcp mozna rozwazyc filtrowanie
zapytan DNS tnace zapytania o MXy. Outtluk majac wpisany serwer poczty
wychodzacej bedzie sie pytal o rekord A.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski