Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <DanielJanicki_at_gmail.com>
Data: Sun 04 Jan 2009 - 21:38:35 MET

Na wstępie dziękuje za bardzo dobre odpowiedzi. Na niektóre nawet się
zgadzam,
 ale niektóre mam jeszcze wątpliwości. Krócej będzie o wątpliwościach.
On 4 Sty, 20:27, rafal.jaczyn...@gmail.com wrote:
> [...]
> było zdejmowalne per klient, proste w obsłudze i bardzo skuteczne,
> nieporównywalnie bardziej "user friendly" do czegokolwiek aktualnie
> dostępnego na rynku, bajka po prostu. Takie moje skromne marzenie, o
> którym już wspomniałem.
>
> No to może Szanowni Klienci wykorzystają swoją aktywność, zdolność
> zrzeszania się i organizowania akcji mailingowych i zadeklarują
> naszemu rzecznikowi, że są skłonni płacić za takie cudo drobną
> miesięczną opłatę (piweczko, 5 złociszy powiedzmy) i przekonają go, że
> może nawet nie wszyscy, ale co drugi to na bank...?

Tutaj przypomina mi się pewna historyjka z życia wzięta. Pewna firma
udostępniała internet. Klientowi za przekierowanie portu kazała płacić
co miesiąc abonament, ale wpis do systemu robi się raz. Pytanie czy
nie powinno być tak że za zmianę powinno się płacić? TP lubi wyciągać
pieniądze. Za zmianę polityki jestem skory zapłacić ale miesięcznie
nie.

> Podam przykład - wyobraźmy sobie, że otrzymjemy informację o szybko
> propagującym się robaku, będącym zagrożeniem dla sieci i klientów, lub
> też skierowanym na naszych klientów dużym ddosie. Podejmujemy
> działania zmierzające do ochrony. Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą -
> niektóre hosty zostają odcięte, gdzieniegdzie zmniejsza się pasmo,
> zrywane są sesje, komuś nie ściagnął się najnowszy Bond etc. Wrażenie
> mam takie, że w tak spektakularnej sytuacji nikt by nie mówił o
> cenzurze, raczej pojawiłyby sie pretensje, gdybysmy czekali z
> założonymi rękami.
Pięknie Pan napisał jestem pełen podziwu. Teoria na piątkę. A teraz
rzeczywistość. Zawsze co złego to musi się mi przydarzyć. Według tej
reguły kiedyś na początku mojej przygody z informatyką i internetem
załapałem robaka. Co nasz kochana TP powiedziała przykro mi musi Pan
sam sobie poradzić. A co się dzieje jak zgłaszacie rozłączenia linii?
Konsultant stara się wam wmówić że to wina robaka. A nieraz wystarczy
tylko prze krosować linie jeszcze raz. Hmmm... dalej się Pan upiera
przy swoim to proszę podać jak mam zgłaszać usterki linii gdy linia
sama z siebie przerywa a nie z winy robaka? Dla innych ja robię tak.
Na początku rozmowy zapisuje z kim rozmawiam zawsze jak tylko się
zmienia osoba. Pierwszą osobę proszę od razu o przełożonego do
telefonu. Tutaj jeśli dalej się upiera że sama da radę pomóc to każę
wpisać że klient żąda prze krosowania linii i przepięcia na nowo
linii. Jak dalej ma opory przed wpisanie chcę rozmawiać z przełożonym.
Nie wiem co TP robi z takimi zgłoszeniami ale na razie zawsze w 24
godziny usługa zaczęła działać jak należy.

Co do spamu to sam administruje serwerami pocztowymi i wiem że jest
trudno zadowolić klientów ale wątpię że wasza akcja coś poprawi.

> Za całym szacunkiem - gdybym chciał zachować proporcje, to byłbym
> zmuszony powiedzież, że nie. Mam wrażenie, że ludzie, którzy
> rzeczywiście w tym kraju walczyli o zniesienie cenzury mieli na myśli
> coś innego, niż dwa serwisy. Ja wtedy co najwyżej mogłem narzekać, że
> nie było teleranka, ale prze szacunek do nich proponuję nie strzelać
> jednak z armaty do muchy ;).
Dla ludzi którzy walczyli o wolność słowa i myśli cały szacunek. A Pan
niech nie kłamie 2 serwisy hmm, a kto napisał o 6000 zablokowanych IP?
Ja cały czas powtarzam że zauważyłem 2 dla mnie ważniejsze serwisy. A
co z 5988 nie wiem. A może tak nie 6000 blokujecie tylko więcej?
Przydała by się gdzieś lista tego czego blokujecie, żeby klient mógł
sam sprawdzić. Co to jest za trudne dla was?
Wracając do cenzury nie zapomina Pan że na serwisach są dane, słowa,
myśli (nawet na gimp.org), a kryteria udowodni Pan że to nie jest
właśnie dlatego. Gdzieś przeczytałem tylko nie pamiętam na którym
serwisie "Rząd Chiński blokuje dostęp do serwisów które są
niebezpieczne" większość uważa to także za cenzurę.

> Święte słowa. Na razie jeszcze TP nie jest na etapie kierowania się
> słowami Pisma, ale kto wie, co nam przyniesie przyszłość. Póki co,
> ktokolwiek z szanownej konkurencji stosuje powyższą zasadę, niech
> pierwszy rzuci kamieniem ;)
Bez urazy cieszę się że nie jest na etapie kierowania słowami Pisma, a
chodziło mi tu o to iż jeśli w 100% nie jesteście sprawić iż spam,
bootnet zniknie, to poszanujcie wybór innych i dajcie wybierać, nawet
jednostki.

> Bożesz, bardzo lubi, ale chyba myśli, że bez wzajemności ;)). Zresztą
> nie musi przecież dzielnie stawać sam naprzeciw loży szyderców, jak w
> dobrym botnecie u nas dynamicznie wyskakujemy spod jednej domeny, żeby
> pokazać, że siła nas :). BTW, mail poszedł, na urlopie mam po prostu
> większe "latency".
Ja nie szydzę z pracy. Wykonał kawał dobrej roboty. Żebym był dobrze
poinformowany co jak gdzie kiedy dlaczego - inaczej bym podszedł do
sprawy a tak to tylko widzę w kółko tłumaczenia co to za nie wspaniały
system. Może i tak jest. Ale dalej uważam że staracie się
uszczęśliwiać ludzi na siłę. Dajcie wybór, nawet jeśli zmiana wyboru
będzie kosztowała (tylko nie wyskakujcie z cenami miesięcznymi albo
zaporowymi cenami jednorazowymi).

> A ta definicja, to też z Wiki? Fajna. Nie miałem do tej pory pojęcia o
> honeypotach, dobrze się w końcu dowiedzieć ;)
Nie to nie jest żadna definicja to moje rozpoznanie. Jestem w trakcie
wdrażania takiej technologi w jednej firmie, a dwa bardzo lubię sieci.

Podsumowując:
1) dalej nie widzę powiązania tego co TP wprowadziło a regulamin. Na
dzień dzisiejszy mam limitowy internet a jak podpisywałem umowę to był
w regulaminie nie limitowy.
2) co planujecie na przyszłość tylko blokada z listy czy może dacie
możliwość dania użytkownikom decydowania (za rozsądna opłatą). temat
zabezpieczeń sieci jest obszerny i według moich danych macie szansę na
zmniejszenie około 10% incydentów jakie planowaliście takim
posunięciem. Jak można sprawdzić jakie IP jest zablokowane? - lista
zablokowanych IP
3) Nawiązując iż nie jesteście pierwszymi i nie będziecie ostatnimi
nie wiem jak to rozwiązały inni operatorzy ( dali możliwość bez
filtracji czy nie) to wyjdźcie na przeciw potrzebom i dajcie taką
możliwość
4) Skoro w grudniu zablokowaliście 6000 IP to skąd mamy mieć pewność
że niedługo innych nie zablokujecie? Cracker będzie szukał innych
serwerów.
5) Pomyślcie jak uprzykrzyć życie złym osobom? Może jednak warto było
by zacząć ścigać winnych? Nieraz atak jest lepszy niż obrona.
6) Z miłą chęcią porozmawiał bym sobie z Panem i osobą

Z poważaniem
Daniel Janicki