Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <DanielJanicki_at_gmail.com>
Data: Sat 03 Jan 2009 - 22:51:05 MET

Witam
Na wstępie przepraszam za moje na dociągnięcia pierwszy raz używam
tego typu kontaktu.
Od jakiegoś czasu zajmuje się sieciami i zasady bezpieczeństwa są mi
znane.
Sam dzierżawie łączę od TP i udostępniam innym to i sprawy jako
administratora też mi są znane.
Kiedyś chciałem być super adminem i utworzyłem super regułki firewall
ale minął dzień i dostawałem wiadomości o braku internetu to jednemu
to nie działa a drugiemu co innego.
Po tym stwierdziłem że profilaktyka jak i lekka ufność musi
wystarczyć. Teraz borykam się że nie mogę wsiąść taniego dobrego łącza
bo mam coraz więcej chętnych ("u Ciebie działa szybko i każdy sobie
chwali" - jak myślicie że rozwiązanie problemu bezpieczeństwo,
szybkość i brak ograniczeń jest łatwo rozwiązać to się mylicie)
Wracając do tematu fajnie że zaczynacie dbać o klientów ale jak
proponujecie nie limitowany internet (bez cenzury) to dlaczego mam
zablokowane gimp.org i dostęp do serwera esr.rootnode.net. Za ten
ostatni zapłaciłem i nagle lipa. Z tego co udało mi się zorientować
admini rootnode pracują także nad tym aby z ich sieci nie można było
sterować botnetem. Kto mi zwróci za problemy z korzystania serwera? To
nie jest wyjście.
Wracając do listy BGP-blackholing hmm nikt nie jest idealny i nikt mi
nie wmówi że wszystkie adresy są na pewno w 100% złe ( sprawiedliwości
nie widziałem i wieżę w nią ale w ograniczony sposób).
Jakiś czas temu sam musiałem w jednej firmie szukać rozwiązania bo
nasz adres IP trafił na złą listę po przeskanowaniu sieci jak i
przeanalizowaniu wiem jedno:

1) albo zablokowali nas bo ktoś nas cierpliwie zgłaszał
2) albo system źle zinterpretował wysłanie e-maila do dużej ilości
kontrahentów - ŚWIADOMIE WYSŁANYCH

Czy ta nowa technika jest dobra....
Nie pamiętam dokładnie ale kiedyś jak został wprowadzany protokół TCP/
IP Microsoft wprowadził swój inny system Windows działa dzisiaj
świetnie ale o tym protokole nie słyszałem aby działał.

Idąc dalej to trzeba zablokować wszytko GG, Tlen, i inne
komunikatory. Na forach też pojawia się spam. I wiele wiele innych.

Popieram walkę jestem z wami jestem za wprowadzaniem takich usług jak
filtrowanie, ale nie zabierajmy świadomym użytkownikom możliwości
wyboru.
Podsumowując:
1) Blokować, tak ale łączę serwerów z których jest podejrzany ruch a
nie na końcówkach abonentów (dziwne jest jak na jednym internecie
działa a na drugim nie) - według nie jest to nic jak wprowadzanie
cenzury.
2) Udostępniać możliwość blokowania lub nie blokowania - panel
administracyjny, już nawet bez wyboru czego blokować
3) W regulaminie jest wyraźnie napisanie że dajecie internet bez
ograniczeń - Czy tak jest ? Raczej nie. Zatem łamiecie regulamin i
oszukujecie klientów (z mojego doświadczenia mocno mnie to nie
zdziwiło)

Ładnie Pan pisze, fajnie wyglądają założenia jednak jak ktoś kiedyś
dobrze też chciał i głosił
"Nikt mi nie wmówi że czarne jest czarne a białe jest białe"

--
Z poważaniem
Daniel Janicki