Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: kayo <kayo77_at_gmail.com>
Data: Sat 03 Jan 2009 - 22:48:19 MET

On Jan 3, 2:50 am, rafal.jaczyn...@gmail.com wrote:

> To na razie tyle. Jeżeli kogoś dręczą jeszcze jakieś pytania - niech
> pyta. Tylko please - _zanim_ pobiegnie przeklejać na jakiegos bloga,
> jak niektórzy...młodzi gniewni...;)

Witam
Jako ten "młody - gniewny" poczułem się wywołany do tablicy.
Cieszę się że TP zaczęła działać w kierunku poprawy bezpieczeństwa
sieci. Jednak zaczęła nie z tej strony co trzeba. Wycinanie bądź co
bądź części internetu (niewielkiej ale jednak). nie jest mile
widziane. Wprowadzając rozwiązanie blackholingu powinna poprzedzić,
kilkutygodniowa kampania informacyjna. Pozwoliłoby to na delikatne
wprowadzenie blokad. Przynajmniej na Blue Line wiedzieli by bardzo
dobrze o tym.
16 grudnia 2008r dzwoniłem na 0800102102 w tej sprawie i operator
stwierdził że skoro działa mi onet.pl to internet działa(!) i żadne
blokady nie są wprowadzone.Gdy starałem się go naprostować, mówiąc o
notce na stronach prasowych TP grubiańsko się rozłączył.
Poruszony został też wątek że blokada portu(ów) była by lepszym
rozwiązaniem ale prowadziło by to do rozwiązywania umów. Jakoś nie
było większego szumu, gdy zaczęto blokować portów dla sieci Windows
(porty 135,137,138,139,445) i jakoś udało się wprowadzić możliwość
zdjęcia tych blokad dla użytkowników. Czy nie można pod to podpiąć
innych portów? Wówczas blackholing można pozostawić dla tych, którym
dokuczył DDOS czy inne paskudztwo - a zazwyczaj będą to
administratorzy serwerów czy sieci, oni będą wiedzieć do kogo się
zwrócić o pomoc.
Mam nadzieję że w przyszłości wprowadzając duże zmiany w dostępie do
internetu, będziecie informowali szerzej społeczeństwo.
Pozdrawiam
Marek Haliniak