Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Jarek Kamiński <jarek_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Thu 01 Jan 2009 - 16:47:26 MET

01.01.2009 user ksywką RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a) na grupę
pl.internet.polip co następuje:

> Ale dlaczego mam "zadziałać" i kombinować jak koń pod górę? Mam
> ochotę/p[otrzebę użycia portu 25 do wysyłania poczty, to tego portu
> używam. To standardowy port.

Standardowym portem jest 587 -- RFC4409. Można też użyć 465 (SSL).
25 służy do komunikacji serwer-serwer. Jak ktoś chce stawiać serwer
pocztowy na neostradzie komunikujący się z innymi bez pośrednictwa
smarthosta, to spokojnie mógłby sobie 25 odklikać w jakimś panelu.

> Nie - to operator ma obowiązek się mnie grzecznie zapytać, czy sobie
> życzę blokady portu. To on jest dla mnie a nie ja dla niego.

Operator powinien również dbać o to, aby z jego sieci nie wychodził syf.

Pozdrawiam,
Jarek Kamiński.