Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Paweł Tyll <p_at_wytnij.75.pl>
Data: Thu 01 Jan 2009 - 15:38:27 MET

On Thu, 01 Jan 2009 13:28:04 +0100, Szymon Sokół
<szymon@bastard.operator.from.hell.pl> wrote:
> Mam ochotę nie używać pasów bezpieczeństwa, to nie używam?
SÅ‚abe.

> Ja tam uważam, że blokowanie wyjścia na port 25 z adresów dynamicznych
> byłoby całkiem sensowne (dotyczy to nie tylko TP, ale także innych ISP).
> A model funkcjonowania SMTP (praktycznie bez rozróżnienia komunikacji
> serwer-serwer i klient-serwer) już dawno stał się przestarzały.
Zapominasz, że to nie uczelnia, tylko biznes i działania tego typu ruszają
churn rate. Tańsze jest nie dotykać. Dobre jest nieosiągalne w tej skali.
Radiówki sobie radzą bo chcą/muszą (ze względu na ograniczoną pojemność
samego medium, jak i wyjścia na świat) i jest dużo dobrych metod
czarowania przy tysiącu czy dziesiątkach tysięcy użytkowników. Gorzej, gdy
tychże robią się miliony i trzeba nimi zarządzać per milion a nie per Pan
Zdzisio.