Re: A'propos gwarantowanych przepustowości :-)

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Mon 22 Dec 2008 - 09:51:12 MET

Tomasz Śląski napisał(a):

> Jak już wpomniałem - mając do dyspozycji łącza klasy operatorskiej -
> przetestowałem różne mechanizmy sam na sobie, dowolnie operując shaperami.
> Wnioski? Subiektywnie odczuwalna 'klikalność' przez usera końcowego
> kontentu typu portalowe strony WWW zarówno na łączu 2 Mb/s, jak też 16
> Mb/s - jest bardzo podobna. Roszczenia zaczynają się pojawiać w
> momencie, gdy user zechce skorzystać z torrentów, e-mule, rapidshare
> (oczywiście darmowe konto, kto by kupował premium!) i tym podobnych.
> Przyrównałbym to do odczuć posiadacza Lanosa, oraz posiadacza Audi A8 -
> [...]

Obawiam się, że nie ma złotego środka. A będzie gorzej. Jeśli normą stanie się 1Gb/s do domu, to
wtedy zaczną się poważne problemy w szkieletach. Co prawda sporo z tego 1Gb/s będzie zatkane ruchem
multicastowym (telewizja, radio). Kierowca Ferrari wie, że nie pojedzie szybciej, bo jest korek, ale
niestety user nie porusza się razem z bitami po sieci.
Jak RIAA zlikwiduje p2p, to okaże się, że użytkownikowi te do 2Mb/s wystarczy z zapasem :)

wer