Re: przepustowos'c' ?a;cza a umowa

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sat 20 Dec 2008 - 01:41:47 MET

Osoba Zbigniew Sikora napisała na pl.internet.polip:

> Są różni operatorzy i różnie do tematu overbookingu
> podchodzą. Jedni prowadzą statystki ruchu, rzetelnie je analizują i
> starają się - mimo overbookingu - aby każdy z klientów miał dostęp do
> zakupionego pasma. Oczywiście nikt w takiej sytuacji gwarancji nie da,
> bo opieramy się na statystyce, ale w praktyce klient może wysycić
> swoje łącze.

Jako klient detaliczny multimo (GTS Energis) mogę stwierdzić, że każdego
dnia o każdej porze dnia i nocy mogę użyć maksymalnego transferu w obie
strony z taką samą jego stabilnością (pewnie nazywacie to jakoś
fachowo). Pingi zwykle różnią się w zależności od dnia (nie od pory
dnia) o 2ms.

Oczywista nie pooglądam sobie w sobotę o 20 komfortowo filmwebu, ale to
nie wina ISP. Do ftpa task.gda.pl zawsze mam maks.

Po roku używania zanotowałem jakiś miesiąc drobnych przeciążeń (ping 5
ms w górę) i 2 dni poważniejszej awarii (ping 500ms w górę). Nigdy nie
zostałem całkowicie odcięty. Tamte awarie to ponoć wina TP.
Przynajmniej na infolinni tak twierdzą ;)

Dla porównania, mój poprzedni radiówkowy ISP do samej bramy miał 35ms, a
strony chodziły jak po gprsie.

Jak widać są ISP i ISP.

--
Pozdrawiam