Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....), offtopic

Autor: Marek Wodzinski <majek_at_ODSPAMIACZ.mamy.to>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 11:12:15 MET

On Wed, 29 Oct 2008, daniel wrote:

> Nie przekonuje mnie jednak ta wizja od strony biznesowej.
> Jest kilka "ale"
> 1. Model sprawdza się tylko w dużych blokowiskach, niestety tam już dawno
> kablówki są - i mówiąc uczciwie klienta nie przekona dodatkowo możliwość
> oglądania stron www na telewizorze, przepytałem nieco swoich klientów i takie
> odniosłem wrażenie

W stosunki do kablówek jest więcej plusów niż www:
- epg
- hd (!)
- pvr
- timeshift (czy jak kto to nazywa, żeby być zgodnym z nadawcami)
- o wiele więcej programów
- vod
Jeżeli startujesz do kablówki co ma dvb-c i internet, to rzeczywiście jest
problem. Natomiast oferując kanały hd masz szansę się wbić o ile na innym
polu (internet) masz duży zasięg i jakąś markę lokalnie.

> 2. Zmiana struktury sieci na "bez strat" to generalnie budowanie sieci
> całkowicie od nowa, przy czym koszt jest ogromny - nie chodzi tu przecież
> tylko o sam dlink "za 5 stów"

Są rozwiązania dopuszczające straty. Tak na multicascie (dodatkowy sprzęt
i inny soft) jak i wykorzystujące od początku transmisję unicastem po
tcp.

Pozdrawiam

Marek

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg