Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....), offtopic

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 11:09:38 MET
Message-ID: <ge9clq$t9h$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

daniel napisał(a):
> bofh@nano.pl pisze:
>> daniel napisał(a):
>>>
>>> Mnie na przykład bardzo podoba się wizja wdrożenia tego u siebie, od
>>> strony dostarczenia klientowi rozwiązania, z którego byłby zadowolony.
>>>
>>> Nie przekonuje mnie jednak ta wizja od strony biznesowej.
>>> Jest kilka "ale"
>>> 1. Model sprawdza się tylko w dużych blokowiskach, niestety tam już
>>> dawno kablówki są - i mówiąc uczciwie klienta nie przekona dodatkowo
>>> możliwość oglądania stron www na telewizorze, przepytałem nieco
>>> swoich klientów i takie odniosłem wrażenie
>>> 2. Zmiana struktury sieci na "bez strat" to generalnie budowanie
>>> sieci całkowicie od nowa, przy czym koszt jest ogromny - nie chodzi
>>> tu przecież tylko o sam dlink "za 5 stów"
>>>
>>> Wielka szkoda, bo dostarczenie takiej telewizji dla klientów,
>>> abstrahując od kwestii biznesowej było moim marzeniem przez kilka
>>> ostatnich lat.
>>
>> Na tym rynku wygra ten kto nie tylko zapewni odpowiednią jakość ale
>> również najciekawszy dodatkowy content. Czyli tak naprawdę duże firmy
>> będą się liczyć, te które są w stanie zainwestować w produkcję
>> contentu, albo są na tyle dużymi graczami, że mogą współpracować z
>> dużymi twórcami contentu. Jeśli w coś takiego wejdzie np Polsat albo
>> TVN z dialogiem, multimedią, netią to mają szansę. Mały dostawca
>> lokalny jest skazany samodzielnie na porażkę.
>>
>> wer
> Jeśli chodzi o Internet to jakoś sobie radzimy i pracy mamy raczej dużo,
> dodatkowo jesteśmy ulokowani w miejscu, w którym reszcie firm jakoś się
> nie opłaca (nie ma żadnego dużego gracza poza tp). Dlatego tak
> wiązaliśmy duże nadzieje z IPTV.
>
> Może kiedyś coś ciekawego i naprawdę biznesowo opłacalnego będzie dla
> małych operatorów dostępne.

Ale problem telewizji kablowej, IPTV to dostęp do treści. Kanały życzą sobie zwykle sporą kasę za
prawo wpuszczania ich sygnału w kabel. Nawet jeśli nadają naziemnie. Takiemu Canal+ czy Discovery
nie opłaca się rozmowa o 1000 odbiorców, bo więcej kosztuje prawnik na taką rozmowę niż będą mieli z
tego zysków. Między innymi dlatego małe telewizje osiedlowe mają stowarzyszenie, które reprezentuje
je w takich rozmowach z nadawcami. 300 tys odbiorców to inna rozmowa niż 1000.

wer
Received on Wed Oct 29 11:10:02 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 29 Oct 2008 - 11:40:02 MET