Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?

Autor: Michał Górny <mgorny.dtll_at_mailnull.com>
Data: Sat 11 Oct 2008 - 15:27:26 MET DST

On Sat, 11 Oct 2008 11:47:01 +0200, sunmoon
<nospam.sunmoon51.nospam@nospam.o2.nospam.pl.nospam> wrote:

> używam serwera pocztowego jednego z głównych polskich dostawców. od
> kilku tygodni zauważyłem, że przestałem otrzymywać pocztę, która do tej
> pory regularnie co tydzień przychodziła na moje konto. to mnie
> zastanowiło i zacząłem podejrzewać, że poczta ginie u dostawcy.
>
> wczoraj zarejestrowałem się na jednej z witryn, która napisała, że
> wysyła list w celu potwierdzenia. ten list nie dotarł. napisałem o tym
> do właściciela witryny, który odpowiedział mi tak:
>
> "Some Polish providers use paranoid (and obviously wrong) mail filtering
> [...]

Panie, nie wprowadzaj Pan większej paranoi niż Pana dostawca.
Nie obrażając nikogo, ale niestety w Polsce adminowanie zrobiło się modne
i niewątpliwie często takie stanowiska zajmują średnioodpowiedzialne
osoby. Potem mamy serwery, które nie odpowiadają na pakiety echo
czy takie, które filtrują jak głupie pocztę, kierując się niezbyt
rozsądnymi regułkami.

Jeśli jest się po stronie filtrującej to jeszcze pół biedy, ale wyobraź
sobie Pan teraz, że mnóstwo serwerów albo po cichu filtruje pocztę
ode mnie, albo potencjalni korespodenci niebardzo zainteresowani są
przeglądaniem folderu „spam”. Wtedy dopiero pojawia się problem.

Swoją drogą, gdzieś ostatnio obił się o uszy mi pomysł taki, by wymagać
od serwerów pocztowych certyfikatów — to dopiero chory sposób filtrowania.

--
Z poważaniem,
Michał Górny