registrarzy a end-userzy - nie do konca detaliczni

Autor: konrad rzentarzewski <konrad_at_rzentarzewski.net>
Data: Fri 30 May 2008 - 17:57:25 MET DST

z tego co wiem (poprawcie mnie jesli sie myle) rejestratorzy domen .pl
z listy top100 nie udostepniaja webapi do swojego panelu klienckiego.
niektorzy oferuja mile upusty jesli zarejestruje sie u nich duzo domen,
ale administrowanie tym to kompletny hardcore. mniejszy jeszcze jesli
ich "panel" udostepnia mozliwosc zmian typu "bulk", ale z tego co widze
tacy popularni rejestratorzy jak home czy netart nie pozwalaja nawet na
to.

hardcore robi sie wiekszy jesli chcielibysmy te domeny inwentaryzowac u
siebie i nie polegac na "przypomnieniach o terminie wygasniecia"
otrzymanych (lub nie) od rejestratora, ew. synchronizowac te dane dla
domen rejestrowanych u roznych podmiotow.

czy nie uwazacie ze dostep do webapi systemow rejestratorow powinien byc
zapewniony "w cenie"? jak radzicie sobie z takimi koszmarkami jak np.
zmiana delegacji dla 200 domen u 10 roznych registrarow?

ja napisalem sobie koszmarka w perlu, ktorego f-ma netart zabronila mi
uzywac - dlatego opublikuje go tutaj teraz, liczac na to ze uda mi
sie ich sprowokowac do zabrania glosu w tej sprawie, i ze po kolejnej
subtelnej zmianie w ich panelu znow nie bede go musial przerabiac (tak,
"administracja" (czyt. clickety-click) domenami zabiera mi za duzo
czasu; juz niemal DUZO za duzo).

obiecany link: http://zooey.kondi.net/~kondi/dns_massive_attack2.pl

--