Re: ntp.task.gda.pl i ntp.man.poznan.pl

Autor: Tomasz Piłat <poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl>
Data: Fri 30 May 2008 - 10:07:56 MET DST

elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:

> W temacie *.pool.ntp.org zauwazylem kiedys (pewnie nie jako pierwszy)
> ze odpowiedzi potrafia przychodzic z ciekawych adresow - jesli chodzi
> o "bliskie zrodla" to np. z hostow na DSL TP (TM). Co wiaze sie
> z pewnymi rozterkami co do wiarygodnosci zrodla badz ewentualnie,
> scenariuszem typu wykorzystanie bledu w np. ntpd/ntpdate uruchamianym
> przez roota.

Nie no, odpuście sobie pool.ntp.org. Ja bym polecał taki zestaw:

vega.cbk.poznan.pl, stratum 1
smtp.certum.pl, stratum 1
ntp.icm.edu.pl, stratum 1
tik.cesnet.cz, stratum 1
ntp1.ja.net, stratum 1

(i potem z maszyny z taką konfiguracją synchronizować resztę maszyn
w sieci, żeby za bardzo nie obciążać tych serwerów ntp)

Ponc

--
Kto misiowi urwał ucho?