Re: braki w szkieletach - Kanada/USA

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Thu 10 Apr 2008 - 19:52:46 MET DST

> No i? Jeżeli ktoś tnie p2p, to robią to końcowi operatorzy, czyli
> kablówki,
> sieci osiedlowe, czyli ci którym zależy aby ograniczyć zakupy na kolejne
> gigabity, a nie ci, którym zależy na jak największej sprzedaży (gts,atman,
> netia). Cięcie z poziomu takiego operatora, to byłby raczej strzał w
> kolano,
> nie opłacalny na dłuższą metę, pomijając fakt średniej możliwości
> technicznej.

zgadza się, opłaca się tym którzy dostarczają do klientów końcowych..

Ale już Netia/GTS (multimo) i inni BSA - na łączach w kierunku BRASów jak
najbardziej.

> Nie powalają na kolana. Może prezentacja wygląda fajnie i jest dobrze
> zrobiona... ;)

a no widzisz, mam takowego (SE100) i sprawuje się bardzo dobrze.
Pi razy drzwi konstrukcja całej serii SE jest zbliżona do GSR12000

A z ciekawostek
- coś około1000 wirtualnych routerów
- 1.5Miliona tras, co umożliwia stworzenie kilku wirtualnych routerów BGP
(do takiego M7i wejdzie około 420tyś tras)
-pełen bras do 8k abonentów PPPoE, L2TP (do LLU ciekawe) oraz CLIPS
- NAT

I cena ciekawa jeżeli chodzi o funkcjonalność w porównaniu z M7i, interfejsy
znacznie tańsze.
Nie wspomne o tym że wydajność full wirespeed, bo np M7i ma tylko 3.2Gbit/s
full duplex, a SE100
6Gbit/s full duplex przy maksymalnym możliwym obłożeniu 6xGbit
2U szafy, 200W mocy pobiera..

Tyle reklamy, ale sprzęt naprawdę niezły.
Marcin