Re: DSL tp , UPLOAD 1,5mbps

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 22 Feb 2008 - 00:24:15 MET

"Marcin Kuczera" <marcin@leon.usun-to.pl> writes:

> Proponuje żeby osoby nie odróżniająca łącz asymetrycznych od
> asynchronicznych
> wogólnie nie pisały na polipa.

To by bylo niezle :-)

> 1. Jeżeli już, to ten SHDSL jest symetyczny
> 2. Co do synchroniczności, to jeżeli nawet gdzieś jest, to klient końcowy
> nie ma do niej w tym przypadku dostępu.

Co to znaczy "miec dostep do synchronicznosci"?
Praktycznie wszystkie DSLe pracuja synchronicznie.

> A między modemem i TP zapewnie leci
> ATM (Asynchronous Transfer Mode)..

I myslisz ze oznacza to asynchroniczna transmisje?

To tak jakbys na podstawie asynchronicznego dostepu do systemu plikow
domniemywal, ze pewnie transmisje na szynie PCI sa asynchroniczne.

> Jedyne łącza typowo synchroniczne (i do tego symetryczne) które TP zestawia
> to:

Latwiej wymienic asynchroniczne: X.25 (tylko te wolne wersje async,
ale nie wiem czy oni daja sync X.25), komutowany PPP z modemem w
rodzaju 2400- bps bez MNP4/5 ani V.42(/bis) w trybie sync (ostatnio
widzialem taki w ubieglym stuleciu), polaczenia miedzy modemem i
komputerem (tylko zewnetrzny V.24) tez moga, choc nie musza, byc
asynchroniczne. Cos pominalem?

Niektorzy (ale chyba nie TP) uzywaja szybkich kart async i modemow
np. Goramo, te potrafia robic nawet ponad 2 Mb/s async (oraz sync). Po
co, nie mam pojecia, ale moze ktos potrzebuje.

--
Krzysztof Halasa