Re: DSL tp , UPLOAD 1,5mbps

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Fri 22 Feb 2008 - 23:43:36 MET

> Co to znaczy "miec dostep do synchronicznosci"?

to znaczy dostęp nie tylko do TX i RX ale również do TX_CLK i RX_CLK

> Praktycznie wszystkie DSLe pracuja synchronicznie.

tak, zgadza się - tyle ze ta synchroniczność się kończy się pomiędzy
chipem odpowiedzialnym za transmisje w strone miedzi a układem który
wkłada to w to dane, najczęściej celki ATMowe.

> I myslisz ze oznacza to asynchroniczna transmisje?

nie myśle, mam to zakodowane.
Asynchronicznie wkłada się dane do celek ATMowych a one są już przesyłane
bardzo synchrocznie.
To jest fajne żeby się podrażnić ;-)

> Latwiej wymienic asynchroniczne: X.25 (tylko te wolne wersje async,
> ale nie wiem czy oni daja sync X.25)

Jak to ? X.25 może być równie dobrze zestawione na kanałach E0.

>, komutowany PPP z modemem w
> rodzaju 2400- bps bez MNP4/5 ani V.42(/bis) w trybie sync (ostatnio
> widzialem taki w ubieglym stuleciu), polaczenia miedzy modemem i
> komputerem (tylko zewnetrzny V.24) tez moga, choc nie musza, byc
> asynchroniczne. Cos pominalem?

a pomiędzy modemami i tak mamy transmisje synchroniczną.
To akurat dobrze znam, bo popełniłem swojego rodzaju 2 modemy asynchroniczne
115200/230400 kbit/s oparte o chip ISDNowy - coś na wzór słynnych AHF-115.
I najwięcej zabawy miałem z wkładaniem znaków asynchronicznych w
synchroniczny strumień bitów.
Również wyciągnięcie tego było niezłą zabawą. Pomijam już fakt tego, ze
zegar
w PC jest szybszy niż standardowy podzielony kwiarc.

> Niektorzy (ale chyba nie TP) uzywaja szybkich kart async i modemow
> np. Goramo, te potrafia robic nawet ponad 2 Mb/s async (oraz sync). Po
> co, nie mam pojecia, ale moze ktos potrzebuje.

Brydże goramo pociągną i 100Mbitów na serialu (te nowe) - synchronicznie
oczywiście ;-)

Marcin