Grzegorz Staniak <gstaniak@wp.pl> wrote:
> X, Y, Z mamy peering, do Q kupione łącze takie a takie"? Techno-bełkotem
> łatwo klientów dezorientować,
Ale z tym walczymy - dezorientacja cenowa, dezorientacja lojalnościowa,
dezorientacja prędkościowa, te już mamy.
> ale może ci którzy wiedzą czego szukają
> będą mieli jedną przesłankę więcej przy wyborze?
Ci, którzy wiedzą o co chodzi, zwykle mogą się dowiedzieć. Jak nie w
POK-u, to u technika.
> Dokładnie. Chodzi nie o urzędowe obniżki cen, a o zapewnienie orientacji
> pozwalającej rozpoznać i wybrać lepszą ofertę za lepsze pieniądze.
Zorientowanie się samemu wymaga wykonania instalacji - w przypadku sieci
są to koszty. Niestety to nie jest perfumeria, żeby można było sobie
psiknąć czy wziąć małą próbkę.
Wniosek stąd prosty - należy orientować się patrząc na już podłączonych
klientów. Sprawdzanie na miejscu w mieszkaniu odpada, więc pozostają
statystyki.
No i pytanie: czy obowiązek udostępnienia urzędowi na żądanie
anonimowych i uśrednionych statystyk ruchu klientów podłączonych na
określonym linku nie załatwiłby sprawy?
Bo podawanie prędkości gwarantowanej innej niż jakieś śmieszne 12 kb/s
jest w każdej zróżnicowanej sieci niemożliwe bez tworzenia dziesiątek
'promocji'. Wyobraźmy sobie:
promocja '512 dla klientów podłączonych do centrali X, gwarancja 128'
promocja '512 dla klientów podłączonych do sektora Y, gwarancja 256'
promocja '512 dla klientów z osiedla Z, gwarancja 440'
-- Tomek http://tccs.sourceforge.net/ http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/Received on Sat Jan 5 14:15:15 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 05 Jan 2008 - 14:40:04 MET