Grzegorz Staniak <gstaniak@wp.pl> wrote:
> chodzi bardziej ogólnie, o ograniczenie możliwości racjonalnego wyboru
> przez klienta,
A czy nie wspomniałem o braku odniesienia usługi X do usługi Y?
Wspominałem. A jedynym parametrem, jaki przeciętny klient rozumie, a w
zasadzie wydaje mu się, że rozumie, jest prędkość.
> a p. 1 nie jest żadnym rozwiązaniem, bo konkurencja właśnie
> jest zagrożona - nie przez monopole i długoterminowe umowy, ale ww. brak
> wyboru -
A czym jest spowodowany brak wyboru, jak nie 3-letnimi lojalkami? Gdyby
umowę rozwiązywałoby się w ciągu tygodnia, to konsument miałby pełne
prawo wyboru - nie podoba mu się DSL od TPSA, idzie do UPC. Nadal
działa niezadowalająco - zmienia na Netię. Netia nie umie go podłączyć
w tydzień, to idzie do lokalnego operatora sieci osiedlowej.
> więc sama niczego nie rozwiąże. Przedstawiając podsumowanie
> przekłamałeś jedno ze stanowisk.
Nie - wiele osób pisało o tym, że usługa działająca na początku dobrze,
po pewnym czasie klęka, a klient nie może rozwiązać umowy, bo musiałby
zapłacić kupę kasy jako odszkodowanie, wyrównując jeszcze promocję do
normalnego abonamentu; absurdalne koszty, wyższe często niż kwota
pozostała do zapłacenia do końca trwania umowy.
-- Tomek http://tccs.sourceforge.net/ http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/Received on Sat Jan 5 12:55:06 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 05 Jan 2008 - 13:40:03 MET