Re: Sterzynska w GW

Autor: T <t_at_invalid.invalid>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 21:00:52 MET

Wojciech Apel pisze:

> Fakt #1:
> 99% BSTów pewnego operatora jest wpiêtych ³±czami 4*E1, albo
> (rzadko)
> czasem 8*E1

E1 to 2 Mb/s jeśli się nie mylę. No to mamy 8-16 Mb/s.

> Fakt #2:
> ten samo operator rozpoczyna ogólnopolsk± kampanie sugeruj±c±, ¿e
> internet z powietrza po jego sieci to ma (nie pamiêtam) 6,5 albo 7,6Mb/s

Czyli mniej niż 8 Mb/s. Czy operator pisał "8 Mb/s" czy "do 8 Mb/s"?

> Pytanie #1:
> to kwestia techniczna (kto¶ co¶ Œle skonfigurowa³) czy kwestia
> moralna
> (kto¶ tu k³amie)?
>
> Pytanie #2:
> czy pañstwo (mo¿e bardziej UoKiK ni¿ URE) ma prawo tu zaingerowaæ
> czy
> te¿ nie?

Nie wiem, to zależy jakie transfery były do osiągnięcia w praktyce (a
więc ilu było użytkowników). Ewidentnym oszustwem jest tylko oferowanie
łacza o przepustowości, która jest w rzeczywistości fizycznie
nieosiÄ…galna.

Większym nadużyciem było tu moim zdaniem niedostateczne informowanie
klientów o tym, na jakim obszarze mają szanse na te parę Mb/s oraz np. o
znacznie wyższych opóźnieniach niż w tradycyjnych sieciach (nawet na
HDSPA, nie mówiąc już o GPRS/EDGE).

--
http://tomasz.insane.pl