Re: Streżyńska w GW

Autor: Tomasz ÅšlÄ…ski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 20:16:52 MET

Użyszkodnik Maciej Bebenek napisał:

> Nie wiem, skąd Ci wyszło 16 :-)

No bo wyszedłem z założenia, że największym kontraktem jest teraz DSL 15000,
plus przyjąłem 1 Mb/s zapasu na straty w przejściu do PPoE(A) i takie tam
;-)

> Tylko zrozum, że overbooking można stosować na łączach
> międzyoperatorskich - i jest to ta wiedza tajemna, do której dochodzi się
> z czasem.

No to wiem, generalnie na co dzień jakby mam tym do czynienia :)

> Powiedzenie DLSAMa 96 portowego na - jak piszesz wyżej - łączu 16 Mbps
> jest z trudem, ale akceptowalne. Tak na oko i statystycznie da to 3:1. Ale
> do tego jeszcze trzeba mieć mechanizmy zarządzania ruchem, żeby 16
> jednomegabitowych ssaczy nie zatkało łącza na amen.

Nie wiem jak działają mechanizmy kontraktacji na DSLAM-ach, czy istnieje na
nich jakiś hierarchiczny system kolejek itp. Śmiem twierdzić, że to
urynanety opanowały do perfekcji systemy regulacji ruchu - zazwyczaj są to
dość paranoidalnie rozbudowane i zakręcone wynalazki - zwłaszcza u tych, co
jadÄ… na DSL-ach i permanentnie brakuje im uploadu.

--
TOM