Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Thu 27 Dec 2007 - 14:59:24 MET

Radosław HORODNICZY <radekh_removeit@gmail.com> writes:

> Hmmm, tak jak zaobserwowalem to roznie bylo to zestawiane,
> (g.704 raczej tepsa nie uzywala, jak czasami ja potrzebowalem
> puscic cos po g.704 to blady strach oblatywal panow z teletransmisji)

Przeciez inaczej sie nie da.

> Wiec po SDH lecialo pelne 2mbit/s a ciete to bylo pewnie na porcie w Nortelu.

Port switcha to jedno, ale nie da sie wpuscic z jednej strony 128 kb/s
a z drugiej transparentnie wypuscic 2 Mb/s, ani odwrotnie. Mozna to
zrobic na poziomie HDLC/FR (i ew. wpuscic w ATM), ale trzeba miec wtedy
urzadzenie rozumiejace HDLC/FR (= w praktyce TPSA Passport). No i mozna
to wpuscic w np. E1 albo inne E3 lub cokolwiek, ale to musi byc z G.704.

> W pozniejszych czasach widzialem poinstalowali MaintStreet'y
> czy jak to sie tam zwalo i chyba lacza ponizej 2mbit to juz zestawiali
> na tym, ale juz nie bede gdybal bo nie pamietam/nie wiem

A tak, to chyba byly wlasnie (tylko) multipleksery E1/G.704. Mialyby
jednak sens glownie tam, gdzie nie bylo switcha (z) FR, albo moze
wolnego portu V.35 w switchu.

Mam jednak wrazenie ze mainstreety byly we wczesniejszym okresie,
potem po prostu wpinali wszystkich do Passporta (gdy juz ten byl)
i nie bylo takich problemow.

--
Krzysztof Halasa