Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Radosław HORODNICZY <radekh_removeit_at_gmail.com>
Data: Tue 25 Dec 2007 - 18:18:07 MET

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości
news:m3sl1qet1w.fsf@maximus.localdomain...

> Ostatnia mila to raczej byla robiona HDSLami i/lub np. konwerterami
> swiatlowodowymi (np. na V.35 albo G.703). G.703 zdazalo sie raczej
> sporadycznie? Np. w ramach jednego budynku.

Byla robiona w wieksszosci na HDSLach (telindus/watson/alkatele i inne)
czesto one wlasnie prznosily transparentnie E1, chociaz akurat
wiekszosc telindusow byla zakonczona V.35, ale bez problemu
mozna bylo wybrac czyste g.703 czy v.35.

Co ciekawe jak w danej lokalizacji nie bylo passporta, to w stojaczku stala
kupa modemow, ktore potem wlazily bezposrednio na SDH i nie wazne
czy klient bral FR'a 128kbit czy 2mbit to to i tak szlo E1 po sdchu do
pasporta w innej lokalizacji :) stad pewnie taka wysoka cena tej uslugi byla
na poczatku i w zasadzie taka zostala :)
WIem bo zdazylo mi sie dla nich zestawic kupe takich traktow

> "Jesli" nie byla Passporta ani niczego innego, co by rozumialo FR,
> to oczywiscie musialo to pojsc dalej jako jakis kanal cyfrowy. Moze
> na jakichs malych centralach, mozliwe.

> Tak to chyba bylo na poczatku, nie pamietam juz dokladnie, ale zaraz
> po starcie Polpak-T (kojarze jakies c7xxx w CST?). Pozniej Passporty
> switchowaly FR chyba tylko dla VPNow, dostep do Internetu byl zrobiony
> na nich. Ale moze nie zawsze, mialem do czynienia tylko z kilkoma
> instalacjami.

> Wlasnie. Te "wirtualne" routery to byl routing na Passportach.

No to by wiele wyjasnialo :) a zlote porty to chyba tylko interfejsy na
juniperach
dydykowane tylko do uslugi "Frame Relay tp" .