Re: Bezpieczeństwo komunikatorów głosowych

Autor: Any User <user_at_any.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 17:43:18 MET

> Witam. Czy orientuje się ktoś, jak wygląda sprawa bezpieczeństwa
> przesyłania głosu (i wideo) w popularnych komunikatorach (Skype,
> Gadu-Gadu, Spik, Google Talk). Interesuje mnie czy jest w jakiś sposób
> szyfrowana, ewentualnie czy tak jak Skype ma swój protokół, czy może
> używa RTP.
> Jeśli wiecie o jakiś innych bezpiecznych / niebezpiecznych
> komunikatorach to też proszę o wypowiedź.
> Będę wdzięczny za wszelkie info.

W przypadku Gadu-Gadu nie ma żadnego bezpieczeństwa. Dane są przesyłane
jawnym tekstem, składowane również. Jedynie logowanie jest szyfrowane,
ale hasło można zapamiętać w kliencie i jest ono trywialne kodowane.

Tutaj jest fajna praca po polsku na ten temat:
http://ul.ii.uj.edu.pl/index.php?option=com_docman&task=doc_details&gid=27&Itemid=34

--
Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
http://pracownik.blogspot.com