Re: Bezpieczeństwo komunikatorów głosowych

Autor: Maciej Zielenkieiwcz <mzielenkiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 21:09:11 MET

On 2007-11-16 16:02, di@ment <jatyoni@poczta.onet.pl> wrote:
> Witam. Czy orientuje się ktoś, jak wygląda sprawa bezpieczeństwa
> przesyłania głosu (i wideo) w popularnych komunikatorach (Skype,
> Gadu-Gadu, Spik, Google Talk). Interesuje mnie czy jest w jakiś sposób
> szyfrowana, ewentualnie czy tak jak Skype ma swój protokół, czy może
> używa RTP.
> Jeśli wiecie o jakiś innych bezpiecznych / niebezpiecznych
> komunikatorach to też proszę o wypowiedź.
> Będę wdzięczny za wszelkie info.

Skype jakoś szyfruje, ale nie wiem, jaki jest postęp analizy ich
protokołu i na ile to jest bezpieczne. Jest dość duży artykuł pod
tytułem "Skype Protocol" na angielskiej wikipedii, może tam będzie coś
więcej...

Pozdrawiam,

--
Maciej Zielenkiewicz					    RLU #232362
	"This isn't right.  This isn't even wrong." Wolfgang Pauli