Re: Niezależność polskiego Internetu od organów władzy publicznej

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 09:05:53 MET

Rafal Jankowski pisze:
> Czy ktoś może słyszał o podobnych serwisach (niekoniecznie aukcyjnych i
> niekoniecznie polskich) działającyh legalnie na terenach państw mających
> nieposzlakowaną opinię rajów swobody obywatelskiej?
> Oczywiście nie mam na myśli jedynie kolokacji serwerów za granicą bo to
> praktyka powszechna. Chodzi przede wszystkim o rejestrację spółki daleko
> poza granicami PL, tak aby na każde pytanie smutnych panów z CBA czy
> policji skarbowej można było odpisać: "pocałujcie mnie w pomkę".

Jak przyjdą do Ciebie to mają dowody, a procesy karne wytacza się
osobom, a nie firmom. W ten sposób można unikać spraw związanych z
podatkami, pozwoleniami i tym podobnymi, ale nie spraw karnych za
konkretne przestępstwa. Jeśli zabijesz kogoś w Burkinia Faso, to jest to
też przestępstwo w Polsce, w związku z czym o ile Cię nie przekażą
tamtejszemu wymiarowi sprawiedliwości to będziesz miał proces o to w Polsce.

wer