Re: Niezależność polskiego Internetu od organów władzy publicznej

Autor: Any User <user_at_any.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 01:24:13 MET

> Zastanawia mnie czemu nie powstają polskojęzyczne serwisy zarejestrowane
> i działające z daleka od EU, US itp. wrzodów współczesnej cywilizacji.
> Wydaje mi się, że przy minimalnych wydatkach na marketing, serwis typu
> allegro.ky odniósłby spory sukces gdyby można było tam pohandlować
> dziecięcą pornografią czy narkotykami, w dodatku nie płacąc za to ani
> grosza podatku naszej skarbówce. No w najgorszym przypadku płacąc
> symboliczny podatek skarbówce na Kajmanach/Panamie itp.
> Czy brak rozwoju takich serwisów poza granicami Polski wynika z
> [...]

Więc jeśli pominąć właśnie kolokowane serwery, to taka działalność
byłaby po prostu mało opłacalna - jeśli już rejestrować firmę na drugim
końcu świata, stawiać tam serwery itd., a do tego w polskim języku, to
prościej jest postawić zamiast tej platformy handlowej zwykły serwis
porno, ewentualnie jeszcze z trojanem-niespodzianką. Prościej, szybciej,
bardziej opłacalnie.

Jako ciekawostkę powiem natomiast, że słyszałem o istnieniu
firm-pośredników, np. na wyspach Tonga, zajmujących się kompletem
formalności związanych z uruchomieniem firmy-wydmuszki, oraz
postawieniem kolokowanych serwerów dla tej firmy, a także doborem i
utrzymaniem sprzętu - czyli po prostu realizujących full serwis.
Wystarczy tylko zapłacić.

--
Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
http://pracownik.blogspot.com