Re: durna polityka gts-u ?

Autor: Ktos <brak_at_brak.pl>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 12:41:42 MET DST

Marcin Kuczera pisze:

> STM-1 można ju dostać w tej cenie ale brutto.
> Leasing na 2 lata.
>
> A co do częstotliwości, to zapytaj GTSu albo innych podobnych, ile procent z
> ich
> radiolinii jest zalegalizowane... nie zdziwił bym się gdyby to była wartość
> jednocyfrowa...
>
> Marcin

To ciekawe co mówisz :) Widać, ze się tym zajmowałeś zawodowo :). Pokaż
mi operatora, który pozwoli sobie na to, że nie ma pozwolenia
częstotliwościowego, przychodzi UKE i odcina węzeł lub klienta.
Radiolinie w paśmie chronionym muszą być zgłoszone i opłacone w UKE
dlatego w kosztach projektów masz uwzględnione opłaty roczne i cena za
megabit oprócz sprzętu zawierają i te koszty. Otóż jeśli chodzi o
wartość zalegalizowanych radiolinii to jest to na poziomie 95% w ciągu 3
miesięcy po instalacji - tyle trwają procedury w UKE no i nikt nie robi
codziennie wniosków tylko raz na miesiąc najczęściej. Wiem, że np w
Netii podwykonawca musi składać wnioski i nikt mu nie zapłaci za
instalację do momentu jak nie odda pełnej dokumentacji i papierów
legalizacyjnych do instalacji - tak przynajmniej było jeszcze kilka
miesięcy temu nie wiem jak teraz.