Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:43:10 MET DST

Jan Werbiński pisze:

> Posiadanie małej sieci umożliwia legalne zapewnienie większej
> prywatności i ochrony abonenta przed wszsytkimi, którzy chcieliby go
> szpiegować lub zaszkodzić.
>
> A ci, którzy chcieliby wszystko kontrolować i wszelkie dane gromadzić
> możemy nazwać naiwnymi analfabetami technicznymi, którzy nie znają
> powszechnie dostępnych możliwości technicznych. W tej chwili
> uniemożliwienie lub poważne utrudnienie inwigilacji jest dostępne dla
> każdego. Tylko debile realizujący się np w polityce tego jeszcze nie
> wiedza i głupio wpadają.

Z 8 lat temu był pomysł, żeby logować wszystko, zawartość całej
transmisji. Jak policzyliśmy ze znajomym to wyszło nam, że dziennie
byłaby wywrotka tasiemek z całej Polski. Mam nadzieję, że nikomu nie
wpadnie do głowy znów taki pomysł.

Ja na szczęście nie mam użytkowników w sieci, same serwery. Za to logi z
apachów liczę dziennie w gigabajtach (dobrze, że dają się kompresować
1GB - 50MB mniej więcej). W sumie tak jest namieszane, że nie wiadomo co
trzeba logować, kogo to obejmuje. Czy jeśli dostarczam pocztę, to muszę
logować kto, co, gdzie wysłał?

Nasi politycy sÄ… niestety zapatrzeni w Socjalistyczna RepublikÄ™
FrancuskÄ…, gdzie nawet mocne szyfrowanie jest zakazane.

wer