Re: adresy PI </24

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:36:09 MET DST

piotr::kapczuk pisze:
> In news:fctvdk$uur$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
> Lukasz Trabinski <lukasz@trabinski.nospam.net> typed:

> Dziêki za rady.
>
> Czyli powiedzmy jak wezmê ASa i PA /27 np od TP. To czy np gdy poci±gnê
> co¶ ze Stanów to tamtejsi operatorzy nie zagreguj± mojego prefiksu do
> du¿ego prefiksu TPsy ?

Z tego co pamiêtam z za³atwiania PI i AS, ¿eby otrzymaæ AS, trzeba mieæ
PI. Chyba najlepszym wyj¶ciem dla Ciebie jest wziêcie PA od providera,
który jest elastyczny i bêdzie zmienia³ ustawienia ruchu pod Ciebie. Ew.
BGP z providerem na prywatnym AS i community. Rozg³aszanie sieci
mniejszej ni¿ /24 mija siê z celem. Raz, ¿e jest wycinane, dwa, ¿e
¶miecisz po routerach. Je¶li powszechn± praktyk± by³oby rozg³aszanie np
/27 to na routerze 1GB RAM by by³o ma³o, a procek dostawa³by zadyszki
przy przeliczaniu tras. W koñcu agregacja tras powsta³a z takiej
potrzeby, a nie dlatego, ¿e kto¶ sobie tak wymy¶li³.

wer