Re: adresy PI </24

Autor: piotr::kapczuk <pk-usenet_at_delme.hoop.pl.invalid>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 17:45:52 MET DST

In news:fcu155$1qs$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
Lukasz Trabinski <lukasz@trabinski.nospam.net> typed:

> ASa to dostajesz od RIPE, TP jako LIR może conajwyżej pośredniczyć w
> załatwieniu ASa.

To jest jasne 'i' tam było jako przecinek.

> Jeżeli PA będziesz rozgłaszał pod _własnym_ ASem, to
> niby jak ta agregacja miałaby wyglądać? Inna sprawa, że takie /27 może
> zostać odfiltrowane - patrz wcześniejsze posty. Sugerowałbym
> rozgłaszenie conajmniej /24

Czyli nadzieja, że rozwiejesz moje obawy padła :/
Duży zagraniczny operator może wyciąć /27 i obojętnie czy PA, czy PI.
Wtedy ruch do mnie leci łączem zagranicznym TPsy. Po Polsce dopiero
normalnie, ale i tak jest za późno bo dostanę pakiet tepsianym linkiem.

> Niektórzy ,to nawet agregują do /0 :]

Wywal to całe BGP i też Cię będzie stać na taki luksus jak 'niektórych'
;)

Reasumując aby było dobrze nie trzeba się przejmować tylko zacząć pisać
wniosek o /24. Jak to umotywować ? Naściemniać, że będzie tyle
podsieci/hostów ? Bo chyba wyjaśnienia w/w problemu w RIPE zajmie wieki
i będzie się mijało z celem.

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk