Re: Po¶wiadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Mon 17 Sep 2007 - 11:30:00 MET DST

On Mon, 17 Sep 2007 10:23:14 +0200, Sied@r wrote:

> Wiekszosc to olalo bo nie wiem czy wyszly przepisy wykonawcze do tej ustawy.
> Jak zadzownisz do ABW to sami nie wiedza czy wystarczy dostep do danych
> niejawnych, czy tez scisle tajne.
> A to juz duza roznica.
> Z tego co pamietam to trzeba bylo najpierw robic poswiadczenie
> bezpieczenstwa na firme - troche trwa i kosztuje
> A pozniej juz na poszczegolnych pracownikow to chyba juz nie tak duzo
> ok. 1200 zl/os
> Ale dawno temu sie nie intersowalem wiec trudno mi powiedziec co i jak.

i to jest właśnie przykład życia w cywilizowanym kraju

mamy potencjał młodych, zdolnych ludzi, którzy pewnie by taki certyfikat
sobie zrobili, ale państwo chce za to jakieś straszne pieniądze, a o
zorganizowaniu dotacji jakoś specjalnie nie słychać :(

Efekt ?
Większość małych firm to olewa co może generować problemy w przypadkach
kiedy jakieś rzeczywiste działania mogą być potrzebne (brak odpowiednio
zacznie je egzekwować, to podniesie się lament, że państwo działa na
korzyść dużych firm takich jak tpsa, netia czy tele2 (których stać na
takie zabawki) i znowu rozejdzie się po przysłowiowych kościach, a potem
jest narzekanie, że w kraju policja działa powoli (bo jak ktoś coś nabroi
to jest problem go namierzyć).

A można by było zorganizować sprawe na 2 sposoby:
1.W imie sprawnie działającego państwa i dbania o konkurencyjny rynek
telekomunikacyjny ABW szkoli na koszt podatnika zarejestrowanych
przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
2.Są zorganizowane odpowiednie dotacje/zwroty kosztów takich szkoleń dla
tych przedsiębiorców, którzy spełnią odpowiednie warunki.

Przy okazji takich szkoleń ABW czy inne służby miałyby okazje lepiej
poznać niewykorzystany i być może im przydatny potencjał wśród osób z
sektora IT na czym być może obie strony by skorzystały, ale przecież po co
to komu :(

--
futszaK
0601061867