Re: Administratorzy TKT wstydźcie si

Autor: kulek <kulus13_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 May 2007 - 21:05:25 MET DST

Teodor pisze:
> Użytkownik "kulek" <kulus13@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A może administrator walczył z atakami na innych użytkowników
> Raz Ci się zdarzyło i od razu zmieniasz firmę, masz prawo, ale za jedną
> nawet wpadkę nie potępiaj parę tysięcy ludzi.

Nie raz i nie chodzi tylko o tą awarię. Co często są zaniki internetu,
straty do routera brzegowego itp. Wszystko co jakiś czas zgłaszam. Z
jakiś miesiąc temu otrzymałem telefon, że chyba coś się parametry kabla
pogorszyły i nie długo się tym zajmą. Do tej pory cisza.

> Ja pracuję w TKT i akurat w tym przypadku wątpię abyś miał rację.
> Znam ludzi, którzy żyły wypruwają, żeby klienci tacy jak Ty mieli internet
> Naprawdę nikt Cię nie musi informować jak wygląda praca administratora w
> TKT. Ręczę Ci, że wprowadzono Cię w błąd.
> Zawsze jest ktoś kto jest gotowy usunąć awarię, tylko pytanie czy Twój
> problem to była awaria?.przecież Ty płacisz za dostęp do internetu, a jego
> składnikiem są też takie ataki, które paraliżują bardziej znaczące firmy niż
> Twoja. Atak na Ciebie był pochodną Twojego działającego łącza

Ja naprawdę nie muszę się znać czy to był atak czy router padł czy ktoś
prąd wyłączył. Internetu nie było więc zgłosiłem problem.

. Przez 20 godzin informacja o awarii krążyła po "(...) strukturach
> Naprawdę nie plotkujemy o tym kto dzisiaj nie ma internetu, jezeli zgłosiłeś
> usterkę tam gdzie powinieneś ( na pewno masz w umowie), to zaiteresowani
> byli szybko powiadomieni

Też tak myślałem ale :

Zauważyłem awarię po 17-stej
Sprawdzam czy to coś u mnie.
Po 18stej wysyłam maila na noc(malpa)tktelekom.pl , bo mi powiedziano,
że tam najszybciej zareagują. Nie otrzymuje odpowiedzi.
Koło 19 dzwonie do Szczecina (telefon podała mi centrala w szczecinie).
"Zaraz powiadomimy odpowiednie osoby"
Po 20 dzwonie do Call Center (w umowie nr nieaktualny, dopiero w którymś
aneksie był dobry wpisany). "Sprawdzimy czy ma Pan nr zgłoszenia i
oddzwonimy"
Po 21 dzwoni do mnie Szczecin. "Dzisiaj to już nic, nie zrobią"
Następny dzień po 8 rano dzwonie do Call Center. "Sprawdzę w jakim
stadium jest zgłoszenie i oddzwonie"
Po godzinie dzwoni Pani i mów. "Jest święto i nie mamy kogo do Pana wysłać"
W tym momencie po raz kolejny tłumaczę, że trzeba administratora
powiadomić, bo to nie wina urządzeń itp. Musiałem kilka minut tłumaczyć
o co mi chodzi, a tłumaczyłem to przy każdej rozmowie wcześniej.
Po godzinie 13stej dzwoni pani żebym podał te adresy IP.

> Tu się z Tobą zgadzam. świadczenie usług dostępu do internetu nie jest
> podstawowym zadaniem TKT. wynika ono tylko z zagospodarowania nadwyżek pasma
> przeznaczonego do obsługi właściciela spółki jakim jest PKP
> Po otrzymaniu informacji administrator
> A tu sam sobie zaprzeczasz.. administrator pracuje do 16 a dla Ciebie zrobił
> wyjątek. Nie wierz w to. On też ma rodzinę

Czyli zostałem wprowadzony w błąd ?
Poniżej mail jaki otrzymałem

"Szanowny Panie,

O ile jestem w stanie zrozumieć Pańskie rozżalenie z powodu
niedostępności usługi przez tak długi czas (około 22 godzin) jednak
proszę zwrócić uwagę, że:

1. niedostępność usługi rozpoczęła się od około 17:00 (załącznik), więc
po zakończeniu "normalnego dnia roboczego" a w przeddzień święta i w
trakcie najdłuższego weekendu współczesnej Europy. Dla wyjaśnienia:
godziny pracy administratorów to 8:00 - 16:00, operatorzy pracują całą
dobę i każdego dnia.

2. pierwsza informacja E-mail dotarła do nas około 18:15

więc po godzinach pracy i w czasie gdy korespondencja docierająca na
adres noc@tktelekom.pl nie jest regularnie obsługiwana.

3. Nie wierze, że rozmawiając telefonicznie nie zdawał Pan sobie sprawy,
że rozmawia z "operatorem" a nie administratorem sieci IP. Szanowny
Panie, struktura zakresu kompetencji oraz odpowiedzialności w tak dużej
firmie jest znacząco inna niż w sieciach typu osiedlowego. Co nie
zmienia faktu, że przepływ informacji w dużych firmach mógłby być
sprawniejszy a kompetencje operatorów większe. Ale nadużyciem jest winę
za taki stan rzeczy przypisywać administratorom sieci IP.

Nie moją winą jest, że powiadomiono mnie o fakcie dopiero wczesnym
popołudniem dnia następnego, czyli 1 maja.

I za co mam się wstydzić, że w czasie wolnym od pracy, w trakcie
majowego, najdłuższego w historii weekendu, podjąłem skuteczną reakcję w
pół godziny? Czy powinienem się wstydzić za kompetencje operatorów?

Rozumiem, że zwrot "Administratorzy TKT wstydźcie się" użył Pan jako
synonim stwierdzenia: "wszyscy odpowiedzialni w TKT, za fakt marnej
reakcji na moje zgłoszenie ataku, w trakcie majowego weekendu, wstydźcie
się!"

pozdrawiam

"

> Jak ochłoniesz to zastanów się czy masz lepszą ofertę od naszej, jeżeli tak
> to nie rozumiem po co się umartwiasz.
> Zmień operatora, albo ponegocjuj umowę, przy dużych przepływnościach
> dostaniesz swojego opiekuna.

Nie mam o czym negocjować, bo mimo zapewnień, że jest to możliwe
technicznie nie dostałem łącza 4 mega tylko 2*2 i o dalszym zwiększaniu
niestety nie ma mowy.