Re: Netia zbuduje sieæ 10G Metro Ethernet

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 23:12:30 MET

>A ilosc krosowan po drodze nie gra roli?

gra, ale:
- jakby taki eth mia³ byæ zrobiony porz±dnie, to kabel z góry rozszywamy na
panelu, potem patchcord do zabezpieczenia potem z zabezpieczenia do
switcha.
- wiem, na centrali te¿ s± zabezpieczenie
- krosowania to nie element aktywny
- krosy potrafi obs³u¿yæ prawie g³upek, zasada jest prosta - urz±dzenia
aktywne u abonenta i na centrali.
Pomiêdzy go³a para któr± bardzo ³atwo pomierzyæ (nawet reflektometrem i
miernikiem szumów), zdiagnozowaæ i naprawiæ. I nie potrzeba do tego
in¿yniera tylko wystarczy robotnik.
Robotnik jest tani, tak wiêc utrzymanie bêdzie tanie.

Wyobra¿asz sobie nauczyæ tych wszystkich potepsianych monterów diagnozowania
uszkodzeñ w ethernecie ? A wyobra¿asz sobie ¿eby kto¶ kto siê na tym zna
pracowa³ za gówniane pieni±dze ?
Uprzedzaj±c - na zachodzie jest podobnie, monte¿y s³abo zarabiaj± a
in¿ynierowie nie ³a¿± po s³upach - chyba ¿e maj± dobry dzieñ i chc± siê
rozerwaæ ;-)

Marcin