Re: Skończył się dobry fart

Autor: Michal Sz <michal_at_fast-net.com.pl>
Data: Wed 07 Feb 2007 - 22:57:15 MET

> w mojej mieścinie sprzęt do neo leżał na centrali 2 lata zanim
> uruchomili, przez ten czas sprzedali kilka FR (na szczęście mojej
> konkurecnji). Odczucie pozostaje takie jak piszesz, sprzedają na lojalki
> łącza dla lokalnych ISP, sprawdzają czy płacą, a jak pytają o więcej
> zalewają rynek neo.

Dodam jeszcze jedno, wcześniej zanim weszło FR było SDi o które
walczyłem od 2000r i po interwencji w WArszawie byłem znany w Szczecinie
w siedzibie TPSA, pewnie nie jeden gość stołek stracił.
Jak miałem SDI to jeszcze nie było mowy o NEO czy FR, po 3 latach
walczyłem o DSL i FR trwało to trochę, po tych usilnych staraniach
wreszcie założyli FR. Był spokój z netem ok 0,5 do 1 roku.
W między czasie zaczęły się telefony do klientów z zapisami do NEO,
nie powiem że mi to mocno przeszkadzało mam swoich klientów i jest
raczej dobrze.
Teraz tylko chce aby cena i przepustowość hurtowa była taka abym mógł tę
usługę oferować w taki stosunku do jakość/cena jak robi to TPSA w
cenniku dla end-usera.

Ja sądzę że oni (TPSA) sobie to przeliczyli że lepiej zacząć niszczyć
odbiorców hurtowych a zająć się end-userem, jeśli ktoś jak TPSA ma
dostęp do takich łącz dzięki pracy przez 50lat naszych rodziców a teraz
próbuje wykorzystać przewagę i nie pozwala nabyć nam łącza w
odpowiedniej cenie to chyba jest coś nie tak i od tym powinno się UKE zająć.

Przykład:
Czy ORLEN sprzedaje swoje wyroby taniej na swoich stacjach niż swój
produkt odbiorcom świadczącym sprzedaż detaliczną ?

A nasza TPSA właśnie to robi, szkoda że UKE nic w tej sprawie nie chce
zrobić. Nie wiem może trzeba by było napisać list otwarty z podpisami
zainteresowanych ISP w tej sprawie aby to przeanalizowali i sprawdzili.

Michał Szipluk