Re: �

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Tue 06 Feb 2007 - 11:54:04 MET

On Tue, 06 Feb 2007 11:10:54 +0100, VoMi7 wrote:

> a nie macie raczej wrażenia, że ceny mogą sie zatrzymać w miejscu a będą
> rosnąc juz prędkości ?

bo zaczyna byc widoczny, a w przypadku fTP zaczal byc na sile wyciagany
przez UKE na swiatlo dziennie, czynnik kosztow istnienia lokalnej petli
abonenckiej, do tej pory zawartej w cenie abonamentu telefonicznego.

Jesli biorac pod uwage ogolne ceny polaczen telefonicznych (dostepne na
wolnym rynku) sprobujemy rozebrac na czynniki pierwsze abonament
telefoniczny w wysokosci 50zl zawierajacy godzine rozmow gratis to
wychodzi nam:

37zl - koszty utrzymania linii abonenckiej
6zl - koszt godziny rozmow gratis
7zl - koszty zagwarantowanej niezawodnosci telefonu
stacjonarnego (megapodtrzymanie napiecia na centrali)

jak zdejmiemy koszt godziny rozmow to wyjdzie nam abo standardowy :>

teraz jak dolozymy do tego jakas usluge dodatkowa, dajmy na to dystrybucje
strumieni audio-video to koszt niewiele sie zwiekszy :)

> przecież tutaj generalnie chodzi o utrzymanie tych samych wpływów co
> miesiąc za abonament. koszt zwiększenia pasma nie jest aż tak dotkliwe
> dla operatów.

cala zabawa z predkoscia to wylacznie dzialania MARKETINGOWE

> cena za 1mbit/s bez ruchu do tpsa to około 120zl a z tpsa to juz ponad
> 2x więcej.

nie przy STM-x gdzie x>1 a tyle kupuje TPSA

> a to tpsa ? w
> osiedlówkach zazwyczaj nie jest to ruch krytyczny a nadający sie jedynie
> do p2p do neostradowiczow.

probowal sie ktos dogadac z TPSA na wziecie od nich pasma do ich sieci pod
warunkiem ze nie bedzie wykorzystywane do hostingow/kolokacji a wylacznie
do p2p dla neostradowiczow ? :P

--
futszaK
0601061867